4 Ocak 2015 Pazar

Yeni yılımız 2015!

Bir yıl daha geride kaldı. Bir yaş daha büyüdük, yeni tecrübeler edindik, sonu 2014'le biten bazı önemli tarihleri bir daha hiç unutmamak adına aklımıza kazıdık. Güldük, ağladık, eğlendik, yenilendik ve tabi ki değiştik. Geçen her yıl insanlara bir şekilde bir şeyler katmakta. Bana da kattı. Benim için keyifli olduğu kadar yorucu, yapıcı olduğu kadar yıkıcı bir yıldı. Peki neler öğrendik? Ve yeni yıla girerken nasıl kararlar aldık? Bu yılı nasıl yaşamalıyız? Gelecek ömrümüzün ilk günleri hep son gün gibi mi olmalı? 

Hayatta her şeyden önce ailenizin geldiğini unutmayın. Sadece kan bağınız olanları kast etmiyorum elbette. Yıllar geçtikçe aile olduğunuz, kendiniz seçtiğiniz insanlar da var bunların içinde. Sağlık durumunuzun tüm hayatınızı, hayat kalitenizi etkilediğini unutmayın. Kendinize iyi bakın! Bunu gerçekten yapın. Sizi mutsuz eden insanları hayatınızda bir dakika bile tutmayın. Kibirli insanlardan uzak durun. Bencil insanlarla arkadaşlık kurmayın. Fedakarlık yapın, bir karşılık beklemeden ama değeceğinden emin olarak. İnsanlara sebepsiz yere gülümseyin. Mutlu uyanın. Her gününüzün son gün olabilme ihtimalini unutmayın. Sevdiklerinizi ihmal etmeyin, sevdiğinizi söylemeyi ertelemeyin. Gururu tarihe gömün. Pişmanlıklarınız azalacaktır. Sokak çocuklarına para vermeyin ama yemek yedirmeyi ihmal etmeyin. İnsanlara yardım etmenin huzuru sizi de sebepsiz yere daha huzurlu yapacaktır. Eleştirmeden önce dinleyin. Empati yeteneğinizi geliştirin. Canınızı sıkan şeylere katlanmayın. Belki noktalar sizi daha güzel başlangıçlara sürükler. Cesaretli olun, dürüst olun; önce kendinize. Sevdiğiniz şeylerin peşinden gidin, risk almaktan korkmayın. Hayatın bir kere yaşandığını ve bunu sizin yaşadığınızı unutmayın. Kardeşlerinizle daha çok zaman geçirin. Hata yaptıysanız, özür dileyin. Bunu içten bir şekilde yapmayı öğrenin. Kimsenin hayatının kolay olmadığını unutmayın ve Allah'ın dağına göre kar verdiğini de.. Bazen onaylamasanız bile desteklemeyi öğrenin. İnsanların sizden güç almasına izin verin. Düştüklerini zaman kaldırmak için değil, düşmelerini engellemek için hayatında olur sevdiklerinizin. Daha çok kitap okuyun, daha çok müzik dinleyin. Kendinize ayırdığınız zaman, sizi sorunlarla başa çıkmak konusunda daha güçlü kılacaktır. Sımsıkı sarılmayı öğrenin. Tokalaşırken güven vermeyi, çocuk masumiyetinde insanları öpebilmeyi. Kızgınlıklarınız bırakın geçmişte kalsın. Önce kendinizi affedin. Kimseyi değiştirmeye çalışmayın ve insanların değişmeyeceklerini ama çok daha iyi bir yalancı olabileceklerini öğrenin. Bazen kalbinizin kırılmasına izin verin. Bu ardından gelen mutluluk için şükretmeyi değerli kılacaktır. Kaybetmemişseniz, kıymet vermeyi de bilmezsiniz. Bir sokak kedisinin pisliğini düşünmeden kucağınızda uyumasına izin verin. İnsan seçin. Herkesle anlaşmak zorunda değilsiniz. Geçmişin izlerinin akıp gitmesine müsade edin. Aynı acıları tekrar etmenin kimseye bir faydası olmayacaktır. Sizin için fedakarlıklarda bulunmayan insanları hayatınızda tutmayın. İyi gün dostu olmak herkese kolaydır. Daha çok su için ve daha az alkol. Yürüyebileceğiniz her mesafeyi yürüyün. İnsanlarla konuşurken gözlerine bakın. Yardım etmekten çekinmeyin. Otobüste biri çanta taşımakta zorlanıyorsa ondan çantasını size vermesini isteyin. Samimi olun. Sözlerinizi tutun. Daha çok çaba harcayın istekleriniz için. Satın alınabilir bir insan olmayın. Çalışın. Para kazanmak öz güven tazelemenin en kestirme yoludur. Sahip olduklarınız için yanınızda olan insanlarla birlikte olmayın. Sizi eksiklerinizle bütünleyen biri olsun. Arkanızda dursun. Elinizi sıkı tutsun. Dünyaya meydan okuyabilin biriyle. Manevi değerleriniz olsun. Ve hassas bir vicdanınız. Durup düşünmeyi öğrenin konuşmadan önce. Size huzur veren her şeyin kıymetini bilin, kaybetmeden önce. Kendinize yakışan şekilde davranın. Etrafınızda bulundurduğunuz insanların sizin seviyenizi gösterdiğini unutmayın. Aynanızdır yanınızda taşıdıklarınız. Egolarınızı bir kenara bırakın. İçinizden geldiği gibi davranın. Küçük hesaplar peşinde koşmayın. İnsanların hakkına girmeyin. Sizi tanımalarına izin verin. Bazı insanları yoluna bırakmayı öğrenin. İyileştirici gücünüz olmadığını unutmayın. Bazı insanlar alçak, bazıları çukurdur. Sizi çekmelerine göz yummayın. Farkındalık yaratın, doğal halinizle. Herkesi dinleyin ama hayatınızla ilgili önemli kararları başkalarının almasına izin vermeyin. Daha güçlü ve daha mutlu, huzurlu bir yıl olsun 2015!

Ben bu yıla girerken, muhteşem dostlar seçtiğimi, bazılarının bana aile olduğunu ve sahip olduğum binlerce güzellik olduğunu fark ettim. İşle ilgili yetemediğimde babama sormayı, kardeşlerimle geçirdiğim zamanın ne kadar değerli olduğunu, ne olursa olsun yanımda olup bana destek olmak için, benden daha çok çaba sarf eden dostlarım olduğunu, insanların bana ne kadar güvendiğini, herkesin omzumda ağlayabildiğini ve açıkça bana danışabildiklerini gördüm. Gerçekten sevilmenin ne demek olduğunu öğrendim. Elimde ki her şey daha kıymetli şimdi. İnsanları affedip, kendi yollarına gitmelerine izin verdim. Hayatımdan çıkardım bazılarını, geri almamayı öğrendim. Rehberimden sildiğim her insanın aslında benim için gerekli olmadığının farkına vardım. Beni benden çok düşünen insanların, beni şımartmasının ne kadar özel olduğunu öğrendim. Ailemin bana destek olmasının, övgü dolu konuştukları anların aslında hayatımda duyabileceğim her cümleden daha anlamlı olduğunu öğrendim. Bu yıl edindiğim tüm tecrübeleri unutmamamın ne kadar önemli olduğunu öğrendim. 

Tesadüfe inanmam. Her insan ve her olay bize bir şeyler sağlamak için var. İnsan insanla sınanır. Sevdiklerimizle sınanırız en çok. Hayatıma giren herkesten öğrendiğim bir şeyler var. En kötü günümde bile şükretmek için sebeplerim...

2015'in herkesin için biraz daha öğretici olacağına inanıyorum. Herkese muhteşem bir yıl diliyorum. Daha çok kahkahalı, daha kalabalık sofralarda yenen yemekleriniz olsun. Ve herkese bir cümleyi hatırlatmak istiyorum;

"Yaşadıklarım benim sınavımdı, bana o anlarda nasıl davrandığınız da sizin sınavınızdı."Bu cümle bu yılın kulağına küpe olsun o halde. (:

Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder